Saturday, September 25, 2010

25.9.2010.sabtu

hari ini aku masih memikirkan apa yang patut aku buat bagi memenuhi tugasan bagi penulisan kreatif. bukan mudah rasanya untuk mencipta cerpen berbentuk eksperimen,tapi mungkin dengan membaca lebih banyak aku dapat mencipta idea bagi menyiapkan tugasan itu.kawan-kawan sudah punya idea masing-masing tapi aku,...masih memikirkan tentang idea yang menarik.apa yang menarik agaknya ya??? hujan yang turun mula mengganas menapak pada tanah yang gersang kini membuat aku merasakan seperti juga aku yang kian bercelaru,..aduhai alangkah indah kiranya sekarang aku mempunyai idea..tapi aku betul-betul menarik pada kata-kata Dr mawar yang meminta menjadikan tokoh sebagai tempat untuk mencari idea.dalam fikiran aku ketika itu aku ingin jadikan tokoh seperti hang tuah atau sesiapa sahaja sebagai orang pakar dalam motivasi.alangkah menariknya ye,namun boleh kah aku menguasai bidang motivasi dalam menyiapkan cerpen itu,ah merumitkan ye.tapi aku memang minat menulis dan ingin jadi penulis seperti Nisah Haji Haron,Faisal tehrani.bagi aku mereka walaupun dalam bidang lain tapi mampu menulis cerpen dan novel yang menarik, mengapa tidak aku yang telah belajar dalam bidang ini....masa kini tidak megizinkan aku untuk menaip.kilat yang mula mengganas menampakkan taringnya dan ribuan titik-titik hujan menggelamkan pandangan diluar untuk aku lihat.kini hanya hujan yang menguasai bumi yang mendahagakannya.

2 comments:

  1. Rosmahani,
    ya, apakah "tokoh" itu?

    ReplyDelete
  2. saya minta maaf ye Dr mawar, masih dalam pencarian
    InsyAllah akan siap,

    ReplyDelete