Wednesday, October 13, 2010

makanan kesukaanku


masih aku teringat tatkala pulang ke kampung halaman,aku pasti meminta ibuku membuat nasi kerabu kerana di sini tempat aku belajar susah nak mencari nasi kerabu yang betul-betul...unik kan?cuba lihat nasinya yang berwarna biru,,,kalau dibandar orang akan membuat dengan menggunakan pewarna sedangkan di kampung warna itu datang dari bunga,,aneh sekali..nasi ini kadang-kadang orang luar tidak pandai makan malah mereka menggelar dengan nasi ulam atau nasi sampah,,aku pelik namun baru aku sedar kenapa mereka memanggil sedemikain rupanya sebab nasi kerabu ada ulam yang banyak,,,aduhai susah kan?nasi kerabu ini macam-macam boleh dibuat sama ada makan dengan ayam atau ikan,,,sudah pasti rasnya kalau kita menggaulkan semua bahan-bahan tersebut boleh dijadikan cerita disebaliknya..tentang manusia?tentang kesakitan atau apa-apa sahaja..rasanya menarik kalau kita mampu mengeksperimenkan idea itu...

No comments:

Post a Comment