Wednesday, November 10, 2010

perasaan

perasaan suka datang bila kita menyukai sifat seseorang,,,betul ke?kadang-kadang kita tak pasti apa sebenarnya dengan perasaan kan? perasaan itu hadir namun akhirnya pergi,,,ya pergi meninggalkan seribu satu kesan di hati.kerana memahami sikapnya, seorang aku mula melupakan perasaan itu,memang betul dia bukan untuk aku,,perasaan itu hanya mainan sahaja,Ya Allah sesungguhnya kau cuba memberi aku keyakinan, aku menerima dengan baik dan terima agar lupakan perasaan itu jauh dari hidup ini walau ia telah meninggalkan satu kesan yang amat sakit....aku memahami sikap seorang insan yang sememangnya turut meminati seorang insan yang sama.mungkin itu janji mereka tunaikan dahulu, dan kehadiran aku telah menyakiti hati insan tersebut,,,ya Allah berdosanya aku ini,,,dari aku terus bersalah aku memohon agar perasaan itu pergi dari hidup ini,,,ya kini aku terima hakikat,,hakikat yang perasaan itu hanya ujian dariNYA untukku bagi menempuh kehidupan ini,,aku ingin bisa melihat dia tersenyum,,yang aku ada kini keluarga dan sahabat,,aku tak mahu kehilangan kerana hadirnya perasaan yang mengarut itu,,,tiada siapa memahami perasaan kita kan?memang susah betul untuk memahami perasaan orang kerana kadang-kadang untuk memahami perasaan kita sendiri mengambil masa berhari-hari,betul tak?gurauan dan usikan menjadi teman hati ini bila rasa sedih,ya kesedihan seorang insan mengenai kisah hidupnya,kisah yang sukar untuk dilupakan dalam hidup ini,,,


kesedihan stiap insan,,,tak siapa yang tahu?

mungkin seseorang insan itu tidak mengetahui bahawa sudah lama insan tersebut mengetahui perasaannya,,ya melalui jenakanya sudah terjelas perasaannya,,,dalm dirinya mula memberontak,,,
wahai sahabat usahlah dikau menceritakan tentangnya ,perasaanku sakit,,,ya perasaan cemburu atau sebaliknya,,,,

usahlah dikau merasa sakit kerana insan bernama aku ini tidak berupaya untuk mengambil atau menyemai perasaan sayang dan suka padanya setelah berkali-kali berfikir dan berdoa kerana perasaan suka itu bukan bertindak merampas tetapi sekadar menghibur hati yang berduka,malah tidak ada sekelumit perasaan pada insan itu kerana sememangnya sifat itu tidak tersemai langsung rasa sayang,,,ya perasaan sayang bakal wujub bila hati masing-masing mengenali,,namun tidak mungkin dan tak kan berlaku,ia hanya gurauan untuk membuat kita bergembira,,,ya gembira untuk hati yang sedang lara,,,,sememangnya dirimu diciptakan untuknya,,:)

insan aku itu hanya wujud mungkin untuk menguji dirimu,,,gurauan dan jenaka serta usikan itu kadang-kadang untuk insan dikau bergembira tapi tahukah dikau ia telah menyakiti hatimu sendiri,,ya hatimu bukan hatiku,,,kerana aku tidak merasakan apa-apa cuma rasa gembira setelah berkurung dalam tangisan duka.,,,untuk membuat insan aku gembira dikau cuba membunuh hatimu,,,,tanpa dikau sedari kata-kata itu sudah cukup membuat hati insan bernama kau itu kembali merasa bersalah,berduka lagi,,,,kenapa??cukuplah dengan sebuah kata hubungan persahabatan kekal abadi,,tidak aku terluka sahabat.namun dengan bait-bait bicaramu yang manis itu hati insan ini menangis,,menangis bukan sedih tapi makin bersalah terhadapmu,,,cukuplah kini,,cubalah untuk memahami naluri hati insan itu kerana insan itu tiada apa-apa perasaan pada orang yang dikau terkenang selalu,,,
mengertilah dengan sebaik mungkin dalam membahagiakan insan 'aku' dikau telah membuat hatinya makin bersalah dan menderita walaupun ia menunjukkan raut wajah yang girang,,,,,,,~~

p/s:insan aku -gadis a,,,,,dikau -gadis b

No comments:

Post a Comment