Friday, March 18, 2011

TERIMA KASIH

sangat-sangat terima kasih buat awak yang hadir ketika saya mula mencari satu erti tentang persahabatan.
saya macam orang lain juga, tewas dalam alam fantasi tentang rasa yang ingin menikam jiwa ini, saya tak pandai nak bersajak, bersyair, menyanyi sebab saya punya kelemahan itu,,, saya ingin jadi seseorang yang boleh di banggakan oleh keluarga, kwn2, masyarakat, dan negara..
saya mahu jadi sahabat yang boleh menjadi peneman di kala kawan sedih,gembira bukan sekadar teman yang akan hilang saat temannya berduka,,,saya harap saya jadi teman terbaik buat sahabat2 saya. saya mahu kawan2 saya gembira selalu sbb saya akan happy bila lihat kawan saya suka dan rasa itu pasti ada bila kita tahu erti sebuah nilai persahabatan,,,,
kata orang bukan senang mahu cari insan yang sebegini,,, semas kita belajar, bekerja jauh dari keluarga disinilah kita mampu memahami,mentafsir siapa teman dan siapa lawan...
saya juga berdoa n berharap agar saya tidak akan menyakiti insan-insan tersayang saya ini,,,teman yang menghiasi laluan langkah yang saya atur ini,,,,
TERIMA KASIH SAHABAT,,,,:)

SAHABAT,
 dikau hadir menghiasi hidupku,
menjadi teman sejati,
menjadi teman kala sunyi n sepi,
menjadi teman kala sedih dan gembira,
menghiasi hari2 ku,
SAHABAT,
kau mengajar erti persahabatan
membawa satu cahaya abadi
memberi satu kebahagiaan,
dalam hidupku
SAHABAT
saat aku menangis,
kau ada menjadi teman
saat aku berputus asa
kau memberi kata2 semangat,
hingga aku merasa sgt bertuah
punya sahabat sepertimu.
SAHABAT,
kau hadir seperti mutiara
yang menyinari hidup temanmu
yang menjadi peneman segalanya
sungguh ku terharu sahabat.
SAHABAT
izinkan aku mengucapkan
satu kata yang bermakna
buatmu saat ini dan selamanya
terima kasih sahabat
terima kasih tidak terkata
kerana menghadirkan diri 
dalam ruang hidupku,,
seseungguhnya 
persahabatan ini amat bermakna
dan sahabat jangan dihancurkan
satu ikatan ini
kerana ia amat bermakna buatku dan buatmu
selamanya,,,,,,


p/s: seorang sahabat adalah yang dapat mendengarkan lagu di dalam hatimu dan akan menyanyikan kembali tatkala kau lupa akan bait-baitnya,,,,,(mutiara kata-kata hikmah)


sahabat adalah insan yang sentiasa ada dalam apa jua keadaan,
saya harap awak begitu,
yang akan menceriakan hari saya,
yang buat saya tersenyum
melihat telatah awak,
awak yang buat saya gembira,
melupakan segalanya,
saya harap awak begini selalu,
walau suatu hari nanti kita berjauhan,
dipisahkan oleh satu jarak berbeza,
saya harap juga awak tak lupakan saya,
kerna saya sentiasa akan ingat awak,
ingat persahabatn kita,,,,

Terima kasih buat sahabat yang menghiasi diriku ini


2 comments: